środa, 21 października 2015

Einstein

Jedne z wielu znanych wypowiedzi Einsteina:

"Jak to się dzieje, że nikt mnie nie rozumie, a wszyscy mnie uwielbiają?

"Jeżeli zabałaganione biurko jest znakiem zabałaganionego umysłu, znakiem czego jest puste biurko?"

"Jeżeli teoria względności okaże się prawdziwa to Niemcy nazwą mnie wielkim Niemcem, Szwajcarzy Szwajcarem, a Francuzi wielkim uczonym. Jeżeli natomiast teoria względności okaże się błędna, wtedy Francuzi nazwą mnie Szwajcarem, Szwajcarzy Niemcem, a Niemcy Żydem."

"Każdy głupi może wiedzieć. Sedno to zrozumieć."

"Nasza poczta działa bez zarzutu."
Opis: po tym, jak dwóch przyjaciół założyło się, że list zaadresowany jedynie „Profesor Einstein, Europa” dotrze do adresata; rzeczywiście, dotarł.

"Nie mam żadnych szczególnych uzdolnień. Cechuje mnie tylko niepohamowana ciekawość."

"Nie przejmuj się, jeżeli masz problemy z matematyką. Zapewniam cię, że ja mam jeszcze większe."
Opis: do uczennicy szkoły średniej Barbary Wilson.

"Przypadek – to Bóg przechadzający się incognito."

"Rzeczą, którą najtrudniej w świecie zrozumieć, jest podatek dochodowy."

"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej są jednak pewne wątpliwości."

"Zawsze dręczyło mnie pytanie,  czy to ja jestem szalony, czy wszyscy inni."


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz